Thursday, March 12, 2015

φρεσκιες ιδεες, αυθεντικοτητα και εξωστρεφεια

...είναι εκνευριστικό η ΝΔ να ασχολείται με τον Βαρουφακη και την κομπανία της κωλοτουμπας που όλοι περιμέναμε αλλά το διακύβευμα είναι ...να έχεις δικές σου προτάσεις και να μην λες ούτε να φαίνεται οτι λες συνεχεία ΝΑΙ... προτείνω στην νεα δημοκρατία να βάλει τομεαρχη στρατηγικού , ιδεολογικού και ψηφιακου κοινωνικου σχεδιασμού κάποιο με πτυχια μεταπτυχιακα και εμπειρια στο αντικειμενο και τεχνοκράτη ουσιας δηλαδη .... δυστυχως επειγοντως πρεπει να φτιαχτει ενας αντιτσιπρας και βασικότερο ενας αντιπαππας....οχι τα παιδια της γειτονιας της συγγρου.... δυστυχώς απο τις ανακοινωσεις που βλεπουμε και μονο ο μεσος νεοδημοκρατης γυριζει την πλατη ακομη περισσοτερο... φρεσκιες ιδεες, αυθεντικοτητα και εξωστρεφεια !!!

Αντί η Ελλάδα να επικεντρώνεται στην Τρόικα

Αντί η Ελλάδα να επικεντρώνεται στην Τρόικα, θα πρέπει να αναπτύξει τις παραγωγικές ικανότητές της και να προχωρήσει σε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Αντ΄αυτού, επικεντρώθηκε στην ακτιβιστική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ και όχι στην προσέλκυση επενδυτών όπως κάνει η Ιρλανδία. Δυστυχώς, αυτό πιστεύουν και στην Ισπανία. Αυτοί που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ θέλουν αύξηση μισθών και δεν κάνουν λόγο για εξαγωγές.
θα ήταν καλό να θυμόμαστε πως τέτοιου είδους πολιτικές δεν έσωσαν τη Βενεζουέλα από την υπερπληθωριστική καταστροφή της.
Στην Ελλαδα χρειαζεται ενα εντελως νεο μοντελο αναπτυξης βασισμενο στον τουρισμό , την γεωργία και την ναυτιλία ...και πληροφορικης ή τεχνολογίας των πληροφοριών... με ενα νεο μοντελο αποδοσης !! Μονο με τέτοιο μοντέλο και στρατηγική θα μπορέσουμε να μην εχουμε ανεργία και κοινωνική ανισσοτητα.

Tuesday, March 10, 2015

Ηλεκτρονική δηµοκρατία και αποτελεσµατικότητα της κυβέρνησης να λύνει κοινωνικά προβλήµατα

Συνεπώς η ηλεκτρονική διακυβέρνηση υπόσχεται να μετατρέψει τον τρόπο µε τον οποίο ηκυβέρνηση συναλλάσσεται µε το κοινό βάσει ενός μοντέλου στο οποίο οι πολίτες θα έχουν 24 ώρες την ηµέρα - 7 µέρες την εβδοµάδα πρόσβαση στις κυβερνητικές υπηρεσίες, όπου οι συναλλαγές θα γίνονται online από την άνεση του σπιτιού χωρίς την ανάγκη να επισκεφθούν κάποια δηµόσια υπηρεσία, όπου οι δηµόσιοι λειτουργοί θα πραγµατοποιούν τις αγορές online, όπου θα υπάρχουν κυβερνητικές διαδικτυακές πύλες µιας στάσης (one-stop portals)και οι οποίες θα καθοδηγούν τον χρήστη στη διεξαγωγή της κατάλληλης διαδικασίας ανεξαρτήτως από το πόσες υπηρεσίες εµπλέκονται .Επιπλέον, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση προσβλέπει στην µείωση των δαπανών της κυβέρνησης, καθώς θα µειωθούν τα κόστη συναλλαγών εξαιτίας της αναδιαµόρφωσης των κυβερνητικών δοµών από την ιεραρχική κατά τµήµατα προσέγγιση στην εφαρµογή µιας οριζόντιας διατµηµατικής και πελατοκεντρικής προσέγγισης, η οποία εικάζεται ότι θα επιφέρει µακροπρόθεσµα οφέλη τόσο οικονοµικά όσο και στην αποτελεσµατικότητα των προσφερόµενων υπηρεσιών και της ικανοποίησης των συναλλασσοµένων (Garson 2004).

          Τέλος η ηλεκτρονική διακυβέρνηση αφορά την ενίσχυση του κοινωνικού κεφαλαίου και τηνανατροπή της πεποίθησης της κοινής γνώµης αναφορικά µε την αποτελεσµατικότητα της κυβέρνησης να λύνει κοινωνικά προβλήµατα. Με τον ίδιο τρόπο που η τεχνολογία επιτρέπειτις online συναλλαγές για την έκδοση διαβατηρίου ή τη συµπλήρωση της φορολογικήςδήλωσης, µπορεί να χρησιµοποιηθεί και για την προώθηση της επικοινωνίας ανάµεσα σεκυβέρνηση και πολίτη σε θέµατα που άπτονται προτεινόµενες νοµοθετικές ρυθµίσεις,αλλαγές πολιτικών κ.ο.κ.

         Στο πεδίο αυτό συγκαταλέγονται από τις online δηµοσκοπήσεις ως την ηλεκτρονική ψηφοφορία ενισχύοντας τον ενεργό ρόλο των πολιτών στα κοινά και στοχεύοντας στην «ηλεκτρονική δηµοκρατία», που θεωρείται ως το απώτερο βήµα!

Monday, March 9, 2015

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι ο ΟΟΣΑ σε πρόσφατη έκθεσή του τάχθηκε εναντίον των μειώσεων των μισθών...



Πρακτικοί άξονες περιφερειακής και δημοτικής οικονομικής ανάπτυξης
Μετά την ορκωμοσία των νέων δημοτικών αρχών, το ερώτημα του ΝΕΟΥ ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης παραμένει ανοιχτό και φλέγον, αυτό γιατί στο τοπικό επίπεδο βιώνεται η μικρο οικονομία ή οικονομία της οικογένειας και οικοδομούνται εν πολλοίς οι όροι της και συγχρόνως οι τρόποι ανάπτυξης της.








Τρεις δρόμοι διαφαίνονται στον ορίζοντα:


Ο πρώτος είναι ο δρόμος του καλώς γινόταν οτι γινόταν σε επίπεδο οργάνωσης και μικρο-οικονομικου σχεδιασμού για την τοπική κοινωνία ,


Ο δεύτερος είναι αυτός της συνεισφοράς στην οικοδόμηση εναλλακτικών οικονομικών λύσεων και κοινωνικής ανάπτυξης.


Ο τρίτος δρόμος έχει να κανει με μια υβριδική λύση κοινωνικής και οικονομικής αναπτυξης βασισμένη στην απόδοση των δημοτικών αρχών, την τεχνογνωσία τους και την αντληση μακρο οικονομικών μεγεθών, για την εναρμονιση της κοινωνικης και οικονομικης αναπτυξης σε τοπικό ή περιφερειακό επιπεδο (Ελληνικός τρόπος) .

Η δυνατότητα ενός «ελληνικού τρόπου» ανάπτυξης
Στο διεθνές επίπεδο, η τρέχουσα κρίση είναι μια κρίση τόσο του παραγωγικού όσο και του καταναλωτικού μοντέλου. Η ταυτοχρονη ανελαστικότητα των αγορών με την μειωση της αγοραστικής και επενδυτικής ζητησης. Ιδιαίτερα στη Δύση, η οποία καταναλώνει τη μερίδα του λέοντος της παγκόσμιας οικονομίας, ο ανταγωνισμός γίνεται με όρους έντασης της καινοτομίας κι όχι παραγωγικότητας: το ζήτημα δεν είναι τόσο το «πόσα» παράγουμε, αλλά το «τι» και το «πώς».
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι ο ΟΟΣΑ σε πρόσφατη έκθεσή του τάχθηκε εναντίον των μειώσεων των μισθών: τελικά καταφέρνουν απλώς να ρίχνουν το επίπεδο της κατανάλωσης, χωρίς όμως να δημιουργούν καμία εναλλακτική (νέα προϊόντα, νέοι τρόποι παραγωγής κτλ).
Το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από μικρές και ευέλικτες δομές ειτε τουρισμού ειτε θαλασσιων επιχειρηματικών κλάδων (τεχνικά γραφεία, αγροί, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ακτοπλοια, ναυτιλία…) θα όφειλε να αποτελεί πλεονέκτημα για την ίδια, την ώρα που ισχυρές χώρες «αγωνίζονται» για να δημιουργήσουν μικρές δομές με μικροοικονομικές αντοχές για την τοπική κοινωνία.
 Χρειάζεται όμως στήριξη των δομών αυτών, για να μπορέσουν να μετασχηματιστούν με άξονα τις νέες προκλήσεις.


Η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να παίξει εδώ κρίσιμο ρόλο.
Με τις κοινωνικές επιχειρησεις και την αντληση επενδυτικών κεφαλαίων απο την ευρωπαική ένωση αλλά και τοπικών διεθνών οικονομικών επενδυτών, δημιουργείτε ενα εκρηκτικό μιγμα που θα προσφέρει και θα αναπτυξει την κοινωνική εργασία, την αναπτυξη πρωτογεννών παραγωγικων και υπηρεσιών.
Ενα θεσμικό τοπικό περιφερειακό μοντελό-πλαίσιο οικονομικής και κοινωνικής αναπτυξης πρέπει να δημιουργηθεί με αξονες την Τεχνολογία, την επιχειρηματικότητα (ιδιωτική η κοινωνική) που θα προαγάγει την καινοτομία, τις θέσεις εργασίας και την μακροοικονομική αναπτυξη. Ο ρόλος της πόλης κράτους σαν αυτόνομη κοινωνική και οικονομική οντότητα για τους δημότες και τους κατοικους της είναι σημαντική πηγή αναπτυξης. Δεν είναι η πολη κράτος της αρχαίας Ελλάδος αλλά μια μητροπολικη πόλη με αυτόνομους πόρους και επιχειρησιακές δυνατότητες.
Οι άξονες αναπτυξης της τοπικής αυτοδιοικησης


Ηλεκτρονική διακυβέρνηση


Κοινωνική επιχειρηματικότητα 


Επιχειρησιακή ευφυία

Οφείλει ωστόσο κανείς να αναγνωρίσει ότι το σημείο εκκίνησης των δημοτικών αρχών γίνεται σε συνθήκες που κάνουν μια εποικοδομητική στρατηγική να φαντάζει πολυτέλεια: τα περασμένα χρόνια παρακολουθήσαμε την αποδόμηση σειράς υπηρεσιών που εξασφάλιζαν τα αυτονόητα στους δημότες (νοσοκομεία, σχολεία, πόροι…), καθώς και την παρακμή υπαρχουσών υπηρεσιών, μέσω του μηχανισμού της κρίσης που περιγράφηκε παραπάνω.
Ωστόσο, οι δημοτικές αρχές είναι αναγκασμένες να συνδυάσουν με τη δράση τους την αντίσταση στην πορεία ύφεσης, με την οικοδόμηση των συνθηκών υπέρβασής της, μέσω του μετασχηματισμού της δομής των τοπικών οικονομιών.

Βασιλειος Μουλακάκης
Επιχειρησιακός αναλυτής
Business & ΙΤ Advisor
http://vmoulakakis.blogspot.gr/

Wednesday, March 4, 2015

Η Ελλάδα έμεινε με τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Στίγκλιτς

Παραθέτω δυο πολύ βασικά άρθρα που πρέπει να γνωρίζουμε αποτελούν την Βαση σε νέες αντιλήψεις και ιδέες που πρέπει να αναλυθούν να τεκμηριωθούν και στρατηγικά να ακολουθηθούν...απότελουν την βάση για ένα παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης για την Ελλάδα.
Αύξηση των εξαγωγών

Ο μόνος δρόμος για να επανέλθει η Ελλάδα στην κανονικότητα είναι να ενισχύσει τις εξαγωγές της και να περικόψει τις δαπάνες της. Γράφει, ωστόσο, ο Χάουσμαν: «Το θέμα είναι ότι η Ελλάδα παράγει λίγα πράγματα από αυτά που θέλει ο κόσμος να καταναλώσει. Τα εξαγώγιμα προϊόντα της είναι γεωργικά και μόλις το 0,2% αυτών καταναλώνονται από τους Γερμανούς. Ο τουρισμός είναι μια σοβαρή βιομηχανία, αλλά από την άλλη η Ελλάδα δεν παράγει μηχανές, ηλεκτρονικά ή χημικές ουσίες. Σκεφτείτε πως η Ελλάδα αντιπροσωπεύει μόλις το 0,01 των χρημάτων που παράγονται στο παγκόσμιο εμπόριο, στον τομέα της τεχνολογίας των πληροφοριών. Η Ελλάδα δεν είχε ποτέ παραγωγική δομή για να είναι πλούσια. Έτσι, το εισόδημά της ήταν τα τεράστια δάνεια που λάμβανε και τα οποία δεν πήγαιναν στην αναβάθμιση της παραγωγικής ικανότητάς της.
Αντί η Ελλάδα να επικεντρώνεται στην Τρόικα, θα πρέπει να αναπτύξει τις παραγωγικές ικανότητές της και να προχωρήσει σε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Αντ΄αυτού, επικεντρώθηκε στην ακτιβιστική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ και όχι στην προσέλκυση επενδυτών όπως κάνει η Ιρλανδία. Δυστυχώς, αυτό πιστεύουν και στην Ισπανία. Αυτοί που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ θέλουν αύξηση μισθών και δεν κάνουν λόγο για εξαγωγές, σημειώνει ο Χάουσμαν και καταλήγει, «θα ήταν καλό να θυμόμαστε πως τέτοιου είδους πολιτικές δεν έσωσαν τη Βενεζουέλα από την υπερπληθωριστική καταστροφή της».



Monday, March 2, 2015

Η ανοικτή ψηφιακή διακυβέρνηση σαν στρατηγική ... για δήμους , περιφέρειες και κεντρική δημόσια διοίκηση.




Με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών μια αυξανόμενη πίεση έχει τεθεί οι ηγέτες να υιοθετήσουν την ανοικτή διακυβέρνηση και πρακτικές που θα προωθούν τη διαφάνεια, τη συμμετοχή των πολιτών και τη συνεργασία, να παρέχουν πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες διακυβέρνησης, και να δημιουργήσουν μια πιο ισχυρή δημοκρατία, κάθε ηγεσια τοπικη η κεντρική πρέπει να υιοθετεί τις ακόλουθες αρχές της ανοικτής διακυβέρνησης:
- είναι προσηλωμένη στην διαφάνεια, να υιοθετήσουν πολιτικές πρακτικές και τις διαδικασίες που επιτρέπουν στους πολίτες να έχουν πρόσβαση σε κατανοητές, ακριβείς, επαναχρησιμοποιήσιμα, και ελέγξιμες πληροφορίες σχετικά με πράξεις και αποφασεις.
Η διοικούσα αρχή πρέπει να λειτουργεί κάτω από ένα τεκμήριο διαφάνειας και της προσβασιμότητας, ενώ θα διατηρείται επίσης η προστασία της ιδιωτικής ζωής, την εμπιστευτικότητα, την ασφάλεια και τη συμμόρφωση με όλους τους σχετικούς νόμους. Αυτές οι πολιτικές, πρακτικές και διαδικασίες που θα αυξήσει την υποχρέωση λογοδοσίας, την προώθηση ενημερωμένοι συμμετοχή του κοινού, και να δημιουργήσει ευκαιρίες για οικονομική ανάπτυξη.
θα πρέπει επίσης
- να έχει δεσμευτεί για ουσιαστική συμμετοχή του κοινού.
- να πιστεύει ότι τα μέλη του κοινού να έχει σημαντικό ρόλο στη διακυβέρνηση των κοινοτήτων τους και θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της κυβέρνησης.-
- να υποστηρίζει τη θέσπιση κατευθυντήριων γραμμών και πρακτικών που θα επιτρέψουν στο κοινό να συνεισφέρει απόψεις και ιδέες σχετικά με την πολιτική, οικονομική, διαχείριση, και άλλες αποφάσεις, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία μεθόδων, όσο πιο άνετα γίνεται για τους πολίτες.
- δεσμεύεται να συνεργάζεται με το κοινό και σε όλη την κυβέρνηση.
- θα πρέπει να δημιουργήσει ευκαιρίες για να εργαστούν από κοινού με ιδιώτες, καθώς και δημόσιες, μη-κερδοσκοπική, ακαδημαϊκών και φορείς του ιδιωτικού τομέα για την αντιμετώπιση των αναγκών της κοινότητας.
Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές και πρακτικές θα δημιουργήσουν πιο ενημερωμένο πολίτη και πιο αποτελεσματικές πολιτικές και θα ενισχύσει και θα επεκτείνει τις ευκαιρίες για το κοινό να συμμετέχει σε όλη διαδικασίες λήψης αποφάσεων.
Επιπλέον, οι πολίτες ενθαρρύνονται να συνεισφέρουν το χρόνο και τις γνώσεις τους. Να λάβει μέτρα για την παροχή αποδοτικών και αποτελεσματικών μεθόδων που συμμετέχουν και να συνεργάζονται, και δεσμεύεται να ενσωματώνει γνώμη των πολιτών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.
- δεσμεύεται στην ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και το λογισμικό και άλλους πόρους με άλλους κρατικούς φορείς.
- υποστηρίζει τη συνεργασία με άλλους κρατικούς φορείς που θα μοιράζονται τους πόρους της τεχνολογίας, τα διδάγματα και τις βέλτιστες πρακτικές, πρακτικές μεταρρύθμιση προμηθειών, τις πολιτικές και τις διαδικασίες, και να μάθουν να λειτουργούν όχι μόνο ως φορέα παροχής υπηρεσιών αλλά και ως πηγή για άλλους κρατικούς φορείς, κοινό, και άλλες οργανώσεις για να προσθέσουν αξία στις υπηρεσίες τους.
Οι δεσμεύσεις αυτές προβλέπουν ότι η διοικούσα αρχή θα δημιουργήσει ένα νομικό πλαίσιο που θα θεσμοθετήσει τις αρχές της διαφάνειας, της συμμετοχής και της συνεργασίας στον πολιτισμό και το έργο.
Βασίλης Μουλακακης 
Σύμβουλος επιχειρήσεων και τεχνολογίας
vmoulakakis@gmail.com

Saturday, February 28, 2015

27 φεβρουαρίου 1953 ... Η Ελλαδα σωζει την Γερμανία

Αυτή έπρεπε να ήταν η στρατηγική για την διαπραγματευση σημειολογικά ...σήμερα έπρεπε να γίνει σύνοδος κορυφής στο ίδιο μέρος που υπέγραφε ο Καραμανλής~~~ τα νούμερα βγαίνουν έτσι και αλλιώς ολα είναι προβλέψεις που μπορείς να τα δεις με όποια γωνία θέλεις !!! δεν μιλάνε για απόλυτα νούμερα μακροοικονομικα μεγέθη σε μικροοικονομικές προβλέψεις ολα ρέουν χωρίς να γονατίζουν ένα λαό!!!