έφερε στο φως την κρυμμένη αλήθεια/βασικό συστατικό στην επιτυχία που σημείωσαν ηγέτες και οργανισμοί. Με τον επιγραμματικό τίτλο οι δείκτες νοημοσύνης (IQ) και οι τεχνικές δεξιότητες είναι όντως σημαντικές «όπως τα πρώτα απαραίτητα σκαλοπάτια», όμως η συναισθηματική νοημοσύνη είναι «εκ των ων ουκ άνευ», ο συγγραφέας εξηγεί γιατί δεν επαρκούν πλέον οι ιδιότητες εκείνες που παραδοσιακά συνδέονται ως απαραίτητες για την ηγεσία – δηλαδή η ευφυΐα, η «σκληράδα», η αποφασιστικότητα, το όραμα. «Αυτό που διακρίνει τους πραγματικά αποτελεσματικούς ηγέτες είναι επίσης και ο υψηλός βαθμός της συναισθηματικής νοημοσύνης τους. Στην οποία περιλαμβάνεται η αυτογνωσία, ο αυτο-έλεγχος, η παρακίνηση, η ενσυναίσθηση και οι κοινωνικές δεξιότητες – τα «εξαρτήματα» της συναισθηματικής νοημοσύνης που αποκτώνται, αφού είναι δυνατόν να διδαχθούν και «μαθαίνονται». Ιδιαιτέρως για την «ενσυναίσθηση» επισημαίνει ότι έστω και αν ο όρος αυτός παραπέμπει σε «soft» ιδιότητα και δεν χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης στις μπίζνες, για τον ηγέτη είναι, ωστόσο, απολύτως απαραίτητη προκειμένου να πάρει μια σκληρή απόφαση προς όφελος της εταιρείας του κατά τρόπο διακριτικό και με ευαισθησία προς τους ανθρώπους. «Ευφυείς» οργανισμοί Γιατί η συναισθηματική νοημοσύνη δεν κάνει μόνο τους ηγέτες –κάθε βαθμίδας– «ευφυείς» και αποτελεσματικούς. «Χτίζει» και συναισθηματικά «ευφυείς» οργανισμούς, στουςς οποίους οι άνθρωποι εργάζονται σε μιαν ατμόσφαιρα ομαδικού πνεύματος και θέλουν να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Aλλωστε, ποια είναι η πρόκληση για την ηγεσία σήμερα; «Είναι το πώς οι ηγέτες μπορούν να κινητοποιήσουν τους άλλους ώστε να θέλουν να κάνουν εξαιρετικά πράγματα μέσα σε έναν οργανισμό. Και αυτό να το πετυχαίνουν χρησιμοποιώντας πρακτικές με τις οποίες να μεταμορφώνουν τις αξίες σε δράση, το όραμα σε πραγματικότητα, τα εμπόδια σε καινοτομία, την απομόνωση σε αλληλεγγύη, τους κινδύνους σε ανταμοιβές», όπως αναφέρεται από τον H.D. Shannon του Future Leaders Institute (American Association of Community Colleges), θέλοντας να υπογραμμίσει τη σημερινή αδιαμφισβήτητη σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης για τη δημιουργία ήθους, αξιών και ομαδικού πνεύματος. Μπροστά σε διλήμματα Υπογραμμίζει ακόμη πόσο απαραίτητο είναι ο ηγέτης να έχει ανεπτυγμένη τη συναισθηματική νοημοσύνη του στην περίπτωση που βρεθεί αντιμέτωπος με προκλητικά και αμφίσημα ηθικά διλήμματα για τα οποία, ως γνωστόν, «κανένα βιβλίο συνταγών μαγειρικής» δεν προσφέρει τη λύση τους. Οι αριθμοί που προκύπτουν όχι μόνο από τις έρευνες του κ. Goleman, αλλά και άλλων σύγχρονων ερευνητών πείθουν ότι η συναισθηματική νοημοσύνη των ηγετών συνδέεται άμεσα με την επιτυχία των εταιρειών τους. Πείθουν, επίσης, ότι η συναισθηματική νοημοσύνη αναπτύσσεται εφόσον τα στελέχη διδαχθούν τον τρόπο να προσεγγίσουν κατ’ αρχήν το (ελληνικότατο) «γνώθι σαυτόν» που προϋποθέτει ότι γνωρίζουν τα όρια των δυνατοτήτων τους πριν αναλάβουν το έργο είτε την αποστολή που τους προτείνουν και ομολογούν τις ελλείψεις τους. «Συμβαίνει όμως συχνά τα ανώτατα στελέχη να μην αναγνωρίζουν και να μην αποδίδουν το σεβασμό που δικαιούνται τα ειλικρινή αυτά άτομα και χωρίς πολλή σκέψη τα απορρίπτουν ως μελλοντικούς ηγέτες». Κάνουν, δηλαδή, το αντίθετο από αυτό που θα έπρεπε να κάνουν, αφού οι ίδιοι δεν διαθέτουν τη συναισθηματική νοημοσύνη και δεν είναι σε θέση να διακρίνουν την ανεπτυγμένη αυτογνωσία των συνεργατών τους. Βασιλης Μουλακακης
Βασίλης Μουλακακης Σύμβουλος επιχειρήσεων και τεχνολογίας, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΟΤ, email: vmoulakakis@gmail.com
Sunday, December 20, 2015
Συναισθηματική νοημοσύνη
έφερε στο φως την κρυμμένη αλήθεια/βασικό συστατικό στην επιτυχία που σημείωσαν ηγέτες και οργανισμοί. Με τον επιγραμματικό τίτλο οι δείκτες νοημοσύνης (IQ) και οι τεχνικές δεξιότητες είναι όντως σημαντικές «όπως τα πρώτα απαραίτητα σκαλοπάτια», όμως η συναισθηματική νοημοσύνη είναι «εκ των ων ουκ άνευ», ο συγγραφέας εξηγεί γιατί δεν επαρκούν πλέον οι ιδιότητες εκείνες που παραδοσιακά συνδέονται ως απαραίτητες για την ηγεσία – δηλαδή η ευφυΐα, η «σκληράδα», η αποφασιστικότητα, το όραμα. «Αυτό που διακρίνει τους πραγματικά αποτελεσματικούς ηγέτες είναι επίσης και ο υψηλός βαθμός της συναισθηματικής νοημοσύνης τους. Στην οποία περιλαμβάνεται η αυτογνωσία, ο αυτο-έλεγχος, η παρακίνηση, η ενσυναίσθηση και οι κοινωνικές δεξιότητες – τα «εξαρτήματα» της συναισθηματικής νοημοσύνης που αποκτώνται, αφού είναι δυνατόν να διδαχθούν και «μαθαίνονται». Ιδιαιτέρως για την «ενσυναίσθηση» επισημαίνει ότι έστω και αν ο όρος αυτός παραπέμπει σε «soft» ιδιότητα και δεν χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης στις μπίζνες, για τον ηγέτη είναι, ωστόσο, απολύτως απαραίτητη προκειμένου να πάρει μια σκληρή απόφαση προς όφελος της εταιρείας του κατά τρόπο διακριτικό και με ευαισθησία προς τους ανθρώπους. «Ευφυείς» οργανισμοί Γιατί η συναισθηματική νοημοσύνη δεν κάνει μόνο τους ηγέτες –κάθε βαθμίδας– «ευφυείς» και αποτελεσματικούς. «Χτίζει» και συναισθηματικά «ευφυείς» οργανισμούς, στουςς οποίους οι άνθρωποι εργάζονται σε μιαν ατμόσφαιρα ομαδικού πνεύματος και θέλουν να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Aλλωστε, ποια είναι η πρόκληση για την ηγεσία σήμερα; «Είναι το πώς οι ηγέτες μπορούν να κινητοποιήσουν τους άλλους ώστε να θέλουν να κάνουν εξαιρετικά πράγματα μέσα σε έναν οργανισμό. Και αυτό να το πετυχαίνουν χρησιμοποιώντας πρακτικές με τις οποίες να μεταμορφώνουν τις αξίες σε δράση, το όραμα σε πραγματικότητα, τα εμπόδια σε καινοτομία, την απομόνωση σε αλληλεγγύη, τους κινδύνους σε ανταμοιβές», όπως αναφέρεται από τον H.D. Shannon του Future Leaders Institute (American Association of Community Colleges), θέλοντας να υπογραμμίσει τη σημερινή αδιαμφισβήτητη σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης για τη δημιουργία ήθους, αξιών και ομαδικού πνεύματος. Μπροστά σε διλήμματα Υπογραμμίζει ακόμη πόσο απαραίτητο είναι ο ηγέτης να έχει ανεπτυγμένη τη συναισθηματική νοημοσύνη του στην περίπτωση που βρεθεί αντιμέτωπος με προκλητικά και αμφίσημα ηθικά διλήμματα για τα οποία, ως γνωστόν, «κανένα βιβλίο συνταγών μαγειρικής» δεν προσφέρει τη λύση τους. Οι αριθμοί που προκύπτουν όχι μόνο από τις έρευνες του κ. Goleman, αλλά και άλλων σύγχρονων ερευνητών πείθουν ότι η συναισθηματική νοημοσύνη των ηγετών συνδέεται άμεσα με την επιτυχία των εταιρειών τους. Πείθουν, επίσης, ότι η συναισθηματική νοημοσύνη αναπτύσσεται εφόσον τα στελέχη διδαχθούν τον τρόπο να προσεγγίσουν κατ’ αρχήν το (ελληνικότατο) «γνώθι σαυτόν» που προϋποθέτει ότι γνωρίζουν τα όρια των δυνατοτήτων τους πριν αναλάβουν το έργο είτε την αποστολή που τους προτείνουν και ομολογούν τις ελλείψεις τους. «Συμβαίνει όμως συχνά τα ανώτατα στελέχη να μην αναγνωρίζουν και να μην αποδίδουν το σεβασμό που δικαιούνται τα ειλικρινή αυτά άτομα και χωρίς πολλή σκέψη τα απορρίπτουν ως μελλοντικούς ηγέτες». Κάνουν, δηλαδή, το αντίθετο από αυτό που θα έπρεπε να κάνουν, αφού οι ίδιοι δεν διαθέτουν τη συναισθηματική νοημοσύνη και δεν είναι σε θέση να διακρίνουν την ανεπτυγμένη αυτογνωσία των συνεργατών τους. Βασιλης Μουλακακης
Saturday, November 14, 2015
Monday, November 9, 2015
Συνεχίζουμε την ανάπλαση και αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της Γλυφάδας μας.
Συνεχίζουμε την ανάπλαση και αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της Γλυφάδας μας. Σήμερα γκρεμίσαμε το αυθαίρετο κτίσμα του εστιατορίου «Χρυσή Ακτή». Πριν από την κατεδάφιση, προηγήθηκε η αφαίρεση αμιάντου που κάλυπτε περίπου 300 τ.μ. στην οροφή του κτίσματος και εγκυμονούσε μεγάλους κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Η αφαίρεση έγινε σε συνεργασία με ειδική εταιρία ανακύκλωσης αμιάντου, σύμφωνα με όλες τις προδιαγραφές. Το κτίσμα αυτό στην παραλία της Γλυφάδας έμενε παρατημένο, δημιουργώντας μια εστία μόλυνσης για την πόλη. Παράλληλα, με την πάροδο του χρόνου και λόγω των εκτεταμένων φθορών, η παρουσία του συνιστούσε κίνδυνο για την ασφάλεια των περαστικών. Ο χώρος αυτός πλέον θα αποδοθεί στους πολίτες.
Friday, September 11, 2015
"νους υγιής εν σώματι υγιεί" - Καλή Σχολική χρονιά σε όλους !
"νους υγιής εν σώματι υγιεί"
Το Σχολείο είναι χώρος μάθησης και κοινωνικοποίησης, η σωστή του λειτουργία συνδέεται άμεσα με την ποιότητα μιας κοινωνίας. Σ’ αυτό δεν προσφέρεται μόνο η γνώση, καλλιεργείται παράλληλα το ήθος και τίθενται οι βάσεις των αρχών και των αξιών που πρέπει να χαρακτηρίζουν ένα ολοκληρωμένο πολίτη.
Προτεραιότητα κάθε δημοτικής μας αρχής θα είναι και φέτος η συνεχής προσπάθεια να δημιουργήσουμε το καλύτερο περιβάλλον και τις ιδανικότερες συνθήκες, μέσα στις οποίες θα φοιτούν οι μαθητές μας. Σε αυτό συμβάλουν εθελοντικά όλοι , γιατί ο εθελοντισμός είναι τρόπος ζωής και μάθησης.
Θα είμαστε διαρκώς παρόντες δίπλα στην προσπάθεια που καταβάλλουν ο Δήμαρχος, η αντιδήμαρχος παιδείας οι σχολικές επιτροπές όλων των βαθμίδων, οι διευθυντές, το εκπαιδευτικό προσωπικό, οι σύλλογοι γονέων-κηδεμόνων, ώστε να διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα η λειτουργία των σχολείων.
Εύχομαι σε Γονείς, και ¨Δασκάλους¨, Υγεία και Δύναμη στη δύσκολη αποστολή τους και στους Μαθητές μια δημιουργική και αποδοτική σχολική χρονιά.
Τέλος να τονίσω ότι ένα νους υγιής χρειάζεται και σώμα υγιές και τα δυο ολοκληρώνουν τον μαθητή , ο ΑΟ Τερψιθεας δίνει ουσία και νόημα σε αυτό που μαζί με τα σχολεία της Τερψιθεας θα δώσει μάχη όλοι οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να γίνουν άτομα με νους υγιής σε σώμα υγιές.
καλή αρχή!!!
Βασίλης Μουλακακης
Μέλος ΔΣ ΚΑΠΠΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
και Γενικός Γραμματεας ΑΟ ΤΕΡΨΙΘΕΑΣ
Μέλος ΔΣ ΚΑΠΠΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
και Γενικός Γραμματεας ΑΟ ΤΕΡΨΙΘΕΑΣ
Thursday, September 3, 2015
Κοινωνική πληροφορική η τεχνολογία στην διάθεση του πολίτη και του επιχειρηματία
Ο Βασίλης Μουλακάκης είναι έγγαμος με δύο παιδιά, απόφοιτος του 1ου Λυκείου Γλυφάδας, έχει μεταπτυχιακό Master of Science στην Επιχειρησιακή Ανάλυση από το City University London και πτυχίο Επιστήμης Πληροφορικής από το Western International University.Είναι σύμβουλος επιχειρήσεων, πληροφορικής και ψηφιακής επικοινωνίας, συνεργάζεται με επενδυτική συμβουλευτική εταιρεία σε θέματα στρατηγικής καθώς και με εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της πληροφορικής.Είναι ομιλητής-εισηγητής σε συνέδρια πληροφορικής. Έχει παράσχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε πολλές εταιρίες πάνω σε θέματα επενδύσεων ΕΣΠΑ, οργάνωσης, διακυβέρνησης, διαχείρισης έργων πληροφορικής, επιχειρηματικής ευφυΐας και συστημάτων διαχείρισης απόδοσης.Στο παρελθόν εργάστηκε ως Υπεύθυνος Επιχειρηματικής Ανάλυσης στον όμιλο εταιρείων Antenna Media Group (2000-2009), ως Διευθυντής Πληροφορικής Νοτιοανατολικής Ευρώπης (6 χώρες) στην πολυεθνική Airliquide (2009-2011) και ως επιχειρηματικός αναλυτής για την ΕΠΑ Αττικής - Φυσικό Αέριο Αττικής (2011-2012), όπου και συμμετείχε στη δημιουργία πλάνου αναδιοργάνωσης των εταιρικών διαδικασιών.Ασχολείται εθελοντικά με το παιδικό ποδόσφαιρο και είναι μέλος του Αθλητικού Ομίλου Τερψιθέας ενώ παράλληλα έχει αναπτύξει δίκτυο διαδικτυακών δράσεων στους θεματικούς τομείς της εύρεσης εργασίας και της ανάδειξης των δραστηριοτήτων της περιοχής του Δήμου Γλυφάδας κ.α.
Sunday, July 5, 2015
ΝΑΙ ή ΟΧΙ ? πυξιδα για να αποφασισουμε
Βασιλης Μουλακακης
Friday, July 3, 2015
Subscribe to:
Posts (Atom)