Wednesday, February 18, 2015

Η ανοικτή ψηφιακή διακυβέρνηση σαν στρατηγική ... για δήμους , περιφέρειες και κεντρική δημόσια διοίκηση.


Η ανοικτή ψηφιακή διακυβέρνηση σαν στρατηγική ... για δήμους , περιφέρειες και κεντρική δημόσια διοίκηση.
Με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών μια αυξανόμενη πίεση έχει τεθεί οι ηγέτες να υιοθετήσουν την ανοικτή διακυβέρνηση και πρακτικές που θα προωθούν τη διαφάνεια, τη συμμετοχή των πολιτών και τη συνεργασία, να παρέχουν πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες διακυβέρνησης, και να δημιουργήσουν μια πιο ισχυρή δημοκρατία, κάθε ηγεσια τοπικη η κεντρική πρέπει να υιοθετεί τις ακόλουθες αρχές της ανοικτής διακυβέρνησης: - είναι προσηλωμένη στην διαφάνεια, να υιοθετήσουν πολιτικές πρακτικές και τις διαδικασίες που επιτρέπουν στους πολίτες να έχουν πρόσβαση σε κατανοητές, ακριβείς, επαναχρησιμοποιήσιμα, και ελέγξιμες πληροφορίες σχετικά με πράξεις και αποφασεις.

                  Η διοικούσα αρχή πρέπει να λειτουργεί κάτω από ένα τεκμήριο διαφάνειας και της προσβασιμότητας, ενώ θα διατηρείται επίσης η προστασία της ιδιωτικής ζωής, την εμπιστευτικότητα, την ασφάλεια και τη συμμόρφωση με όλους τους σχετικούς νόμους. Αυτές οι πολιτικές, πρακτικές και διαδικασίες που θα αυξήσει την υποχρέωση λογοδοσίας, την προώθηση ενημερωμένοι συμμετοχή του κοινού, και να δημιουργήσει ευκαιρίες για οικονομική ανάπτυξη. θα πρέπει επίσης - να έχει δεσμευτεί για ουσιαστική συμμετοχή του κοινού. - να πιστεύει ότι τα μέλη του κοινού να έχει σημαντικό ρόλο στη διακυβέρνηση των κοινοτήτων τους και θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της κυβέρνησης.- - να υποστηρίζει τη θέσπιση κατευθυντήριων γραμμών και πρακτικών που θα επιτρέψουν στο κοινό να συνεισφέρει απόψεις και ιδέες σχετικά με την πολιτική, οικονομική, διαχείριση, και άλλες αποφάσεις, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία μεθόδων, όσο πιο άνετα γίνεται για τους πολίτες. - δεσμεύεται να συνεργάζεται με το κοινό και σε όλη την κυβέρνηση. - θα πρέπει να δημιουργήσει ευκαιρίες για να εργαστούν από κοινού με ιδιώτες, καθώς και δημόσιες, μη-κερδοσκοπική, ακαδημαϊκών και φορείς του ιδιωτικού τομέα για την αντιμετώπιση των αναγκών της κοινότητας.
           
             Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές και πρακτικές θα δημιουργήσουν πιο ενημερωμένο πολίτη και πιο αποτελεσματικές πολιτικές και θα ενισχύσει και θα επεκτείνει τις ευκαιρίες για το κοινό να συμμετέχει σε όλη διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

             Επιπλέον, οι πολίτες ενθαρρύνονται να συνεισφέρουν το χρόνο και τις γνώσεις τους. Να λάβει μέτρα για την παροχή αποδοτικών και αποτελεσματικών μεθόδων που συμμετέχουν και να συνεργάζονται, και δεσμεύεται να ενσωματώνει γνώμη των πολιτών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. - δεσμεύεται στην ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και το λογισμικό και άλλους πόρους με άλλους κρατικούς φορείς. - υποστηρίζει τη συνεργασία με άλλους κρατικούς φορείς που θα μοιράζονται τους πόρους της τεχνολογίας, τα διδάγματα και τις βέλτιστες πρακτικές, πρακτικές μεταρρύθμιση προμηθειών, τις πολιτικές και τις διαδικασίες, και να μάθουν να λειτουργούν όχι μόνο ως φορέα παροχής υπηρεσιών αλλά και ως πηγή για άλλους κρατικούς φορείς, κοινό, και άλλες οργανώσεις για να προσθέσουν αξία στις υπηρεσίες τους.
             Οι δεσμεύσεις αυτές προβλέπουν ότι η διοικούσα αρχή θα δημιουργήσει ένα νομικό πλαίσιο που θα θεσμοθετήσει τις αρχές της διαφάνειας, της συμμετοχής και της συνεργασίας στον πολιτισμό και το έργο.

 Βασίλης Μουλακακης
 Σύμβουλος επιχειρήσεων και τεχνολογίας
 vmoulakakis@gmail.com

Tuesday, February 17, 2015

Συμφωνείτε για το "Νέο νεκροταφείο Γλυφάδας" - σφυγμομέτρηση

Ηλεκτρονική διακυβέρνηση σφυγμομέτρηση


Αιτιολογική Έκθεση Αθήνα 11-12-2014, Δυνάμει της υπ’ αρίθμ. Φ.550/ΑΔ 689206/2-6-2008 απόφασης ΥΦΕΘΑ, είχε παραχωρηθεί στο Δήμο Γλυφάδας η χρήση έκτασης, μέσω της ανάθεσης της διοίκησης και αξιοποίησής της στην τότε Κτηματική Εταιρεία Δημοσίου, εντός του χώρου που χρησιμοποιεί η Πολεμική Αεροπορία στην περιοχή «Τερψιθέα» (εγκαταστάσεις ΕΤΗΜ), για την εγκατάσταση εντός αυτού Δημοτικού Κοιμητηρίου. Για τεχνικούς όμως λόγους (όπως ακαταλληλότητα εδάφους), το Κοιμητήριο δεν εγκαταστάθηκε ποτέ στο χώρο αυτό. Κατόπιν τούτου, στο πλαίσιο της κοινωνικής προσφοράς των Ενόπλων Δυνάμεων και δεδομένης της εξακολουθούσας επιτακτικής κοινωνικής ανάγκης του Δήμου Γλυφάδας, από τον συνολικό χώρο που χρησιμοποιεί η ΠΑ για τις εγκαταστάσεις της ΕΤΗΜ, παραχωρείται στο Δήμο Γλυφάδας έτερο, κατάλληλο για την εγκατάσταση δημοτικού Κοιμητηρίου, εδαφικό τμήμα έκτασης εμβαδού 42.066 τ.μ., καθώς και εδαφικό τμήμα έκτασης εμβαδού 7.200 τ.μ., προκειμένου να δημιουργηθεί οδός πρόσβασης στο υπό ίδρυση Κοιμητήριο.

Sunday, February 15, 2015

Ο Περιφερειακός-δημοτικος Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης αποτελεί ένα νέο θεσμό


Πρέπει για πρώτη φορά να εκλεχθεί εκείνος η εκείνη που θα μπορεί να εκτελέσει τα παρακάτω αλλά ουσιαστικά να έχει τα εργαλεία και θεσμούς που ίσως πρέπει να δημιουργήσει από την αρχή μέσα από την καινοτομία, μια νεα κουλτουρα και την τεχνολογία. Να μπορεί να έχει γνώση των προβλημάτων να ιεραρχεί να βαθμολογεί σε κοινά αποδεκτό και θεσμοθετημενο διαποαραταξιακα σύστημα αξιών-απόδοσης και παραγωγικότητας τις υπηρεσίες και τις σχέσεις πολίτη - δημοτικής αρχής. Να μπορεί να παρέμβει και να κινεί την γραφειοκρατεία προς όφελος του πολίτη να ενεργοποιησει ολα τα ευρωπαϊκά προγράμματα για επιχειρήσεις και επενδύσεις. Είναι ένας τεράστιος ρόλος και χρειάζεται εμπειρία και γνώση όχι τι γινόταν στους δήμους αλλά να φέρει τεχνογνωσία και εμπειρία από τομείς που δεν έχουν σχέση με τα αυτοδιοικητικά. Ξέρουμε τι γινόταν τόσα χρόνια στους δήμους δεν αντέχουμε άλλους πρώην σωτήρες!!!! Φρεσκιες ιδέες φρεσκιες αντιλήψεις ζητάμε !!!

 Βασίλης Ε. Μουλακακης


ΡΟΛΟΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ τι ειναι ?
1. Ο Περιφερειακός-δημοτικος Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης αποτελεί ένα νέο θεσμό για την Περιφερειακή-δημοτικη Αυτοδιοίκηση διαμεσολάβησης μεταξύ των θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων, αφενός και των νομικών προσώπων, επιχειρήσεων και υπηρεσιών της Περιφέρειας-δημου, αφετέρου. 2. Αποστολή του είναι: α) η επίλυση των προβλημάτων που καταγγέλλονται εξαιτίας της κακοδιοίκησης των υπηρεσιών της Περιφέρειας, των νομικών προσώπων και των επιχειρήσεών της β) ο έλεγχος των υπηρεσιών της περιφέρειας γ) ο έγκαιρος εντοπισμός και η αποτελεσματική αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης δ) η εποπτεία της ορθής εφαρμογής των νόμων ε) η διασφάλιση της αμεροληψίας των περιφερειακών αρχών και στ) η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών της τοπικής αυτοδιοίκησης σύμφωνα με τις αρχές της χρηστής και διαφανούς διοίκησης. 3. Σκοπός του είναι: Ο Περιφερειακός-δημοτικος Συμπαραστάτης αποτελεί έναν περιφερειακό θεσμό που επιβλέπει την ορθή και νομότυπη λειτουργία των διοικητικών υπηρεσιών και λειτουργεί εμμέσως ως εσωτερικός ελεγκτικός μηχανισμός και ως διαμεσολαβητής στη σχέση των πολιτών και των επιχειρήσεων με τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας, των νομικών προσώπων και των επιχειρήσεών της, ενώ υποστηρίζεται διοικητικά από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας-Δημου. ΙΙ. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
 1. Ο Περιφερειακός=Δημοτικος Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης επιλαμβάνεται υποθέσεων που ανάγονται στις Υπηρεσίες της Περιφέρειας, των νομικών της προσώπων και των επιχειρήσεών της.
 2. Ο Περιφερειακός-δημοτικος Συμπαραστάτης επιλαμβάνεται των υποθέσεων που αφορούν σε καταγγελίες για παραβίαση δικαιωμάτων ή προσβολής νομίμων συμφερόντων πολιτών ή επιχειρήσεων και φαινομένων κακοδιοίκησης, κατόπιν σχετικής ενυπόγραφης αιτήσεως του θιγόμενου πολίτη ή επιχείρησης και υποχρεούται όπως απαντήσει εγγράφως ή ηλεκτρονικά επ’ αυτής εντός της ενδεικτικής προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών.
 3. Συγκεκριμένα, ο Περιφερειακός-Δημοτικος Συμπαραστάτης διερευνά τις περιπτώσεις κατά τις οποίες όργανο των Υπηρεσιών της Περιφέρειας, των νομικών προσώπων και των επιχειρήσεών της προσβάλλει με πράξη ή παράλειψη δικαίωμα ή συμφέρον που προστατεύεται από την έννομη τάξη, αρνείται να εκπληρώσει συγκεκριμένη υποχρέωση που επιβάλλεται από εκτελεστή δικαστική απόφαση, αρνείται να εκπληρώσει συγκεκριμένη υποχρέωση που επιβάλλεται από το Νόμο ή από ατομική διοικητική πράξη, ενεργεί ή παραλείπει νόμιμη οφειλόμενη ενέργεια, κατά παράβαση των αρχών της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας ή κατά κατάχρηση εξουσίας.
 4. Ο Συμπαραστάτης επιλαμβάνεται και αυτεπαγγέλτως σε περιπτώσεις κακοδιοίκησης που περιέλθουν στην αντίληψή του.
 5. Ο Συμπαραστάτης επιλαμβάνεται των υποθέσεων που έχουν προκύψει μετά την ολοκλήρωση της πλήρους ανάληψης των αρμοδιοτήτων της αιρετής Περιφέρειας, από την 1η Ιουλίου 2011.
6. Ο Συμπαραστάτης δεν επιλαμβάνεται υποθέσεων που κρίνονται προδήλως αόριστες, αβάσιμες, ασήμαντες ή που ασκούνται κατά τρόπο καταχρηστικό ή κατά παράβαση της αρχής της καλής πίστης.
 7. Ο Συμπαραστάτης δεν επιλαμβάνεται υποθέσεων που εκκρεμούν ενώπιον των Δικαστηρίων.
 8. Ο Συμπαραστάτης συντάσσει ετήσια έκθεση, όπως ορίζεται στο άρθρο 179 παρ. 4 του Ν. 3852/2011, στην οποία παρουσιάζει το έργο του, παραθέτει τις σημαντικότερες υποθέσεις και διατυπώνει προτάσεις για την βελτίωση της διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό και την θεραπεία των προβλημάτων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του.
 9. Ο Συμπαραστάτης προβαίνει στη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της περιφερειακής διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό και επ’ ευκαιρία σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που ο ίδιος εντοπίζει. Οι ειδικές προτάσεις του υποβάλλονται στον περιφερειάρχη και κοινοποιούνται στο περιφερειακό συμβούλιο και στον εκτελεστικό γραμματέα της περιφέρειας.
 10. Ο Συμπαραστάτης μπορεί να απευθύνεται και συνεργάζεται με τις περιφερειακές διευθύνσεις και υπηρεσίες για την ανάδειξη προβλημάτων ως προς την λειτουργία τους, την αναζήτηση λύσεων και την διατύπωση προτάσεων για την αναβάθμιση των παρεχομένων προς τον διοικούμενο υπηρεσιών. Ο Συμπαραστάτης μπορεί συνεπικουρούμενος από τις περιφερειακές υπηρεσίες να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες (συνέδρια, ημερίδες) για τη συζήτηση με κοινωνικούς φορείς της αντιμετώπισης προβλημάτων του πολίτη και της επιχείρησης και την παραγωγή πορισμάτων χρήσιμων για τις προτάσεις αναβάθμισης των υπηρεσιών της διοίκησης.
 11. Ο Συμπαραστάτης μπορεί να παρεμβαίνει για ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος που αφορούν την προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη και της επιχείρησης 

Πρακτικοί άξονες κοινωνικής-οικονομικης αναπτυξης της περιφερειακής και δημοτικής οικονομιας


Πρακτικοί άξονες περιφερειακής και δημοτικής οικονομικής ανάπτυξης Μετά την ορκωμοσία των νέων δημοτικών αρχών, το ερώτημα του ΝΕΟΥ ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης παραμένει ανοιχτό και φλέγον, αυτό γιατί στο τοπικό επίπεδο βιώνεται η μικρο οικονομία ή οικονομία της οικογένειας και οικοδομούνται εν πολλοίς οι όροι της και συγχρόνως οι τρόποι ανάπτυξης της. Τρεις δρόμοι διαφαίνονται στον ορίζοντα: Ο πρώτος είναι ο δρόμος του καλώς γινόταν οτι γινόταν σε επίπεδο οργάνωσης και μικρο-οικονομικου σχεδιασμού για την τοπική κοινωνία , Ο δεύτερος είναι αυτός της συνεισφοράς στην οικοδόμηση εναλλακτικών οικονομικών λύσεων και κοινωνικής ανάπτυξης. Ο τρίτος δρόμος έχει να κανει με μια υβριδική λύση κοινωνικής και οικονομικής αναπτυξης βασισμένη στην απόδοση των δημοτικών αρχών, την τεχνογνωσία τους και την αντληση μακρο οικονομικών μεγεθών, για την εναρμονιση της κοινωνικης και οικονομικης αναπτυξης σε τοπικό ή περιφερειακό επιπεδο (Ελληνικός τρόπος) . Η δυνατότητα ενός «ελληνικού τρόπου» ανάπτυξης Στο διεθνές επίπεδο, η τρέχουσα κρίση είναι μια κρίση τόσο του παραγωγικού όσο και του καταναλωτικού μοντέλου. Η ταυτοχρονη ανελαστικότητα των αγορών με την μειωση της αγοραστικής και επενδυτικής ζητησης. Ιδιαίτερα στη Δύση, η οποία καταναλώνει τη μερίδα του λέοντος της παγκόσμιας οικονομίας, ο ανταγωνισμός γίνεται με όρους έντασης της καινοτομίας κι όχι παραγωγικότητας: το ζήτημα δεν είναι τόσο το «πόσα» παράγουμε, αλλά το «τι» και το «πώς». Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι ο ΟΟΣΑ σε πρόσφατη έκθεσή του τάχθηκε εναντίον των μειώσεων των μισθών: τελικά καταφέρνουν απλώς να ρίχνουν το επίπεδο της κατανάλωσης, χωρίς όμως να δημιουργούν καμία εναλλακτική (νέα προϊόντα, νέοι τρόποι παραγωγής κτλ). Το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από μικρές και ευέλικτες δομές ειτε τουρισμού ειτε θαλασσιων επιχειρηματικών κλάδων (τεχνικά γραφεία, αγροί, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ακτοπλοια, ναυτιλία…) θα όφειλε να αποτελεί πλεονέκτημα για την ίδια, την ώρα που ισχυρές χώρες «αγωνίζονται» για να δημιουργήσουν μικρές δομές με μικροοικονομικές αντοχές για την τοπική κοινωνία. Χρειάζεται όμως στήριξη των δομών αυτών, για να μπορέσουν να μετασχηματιστούν με άξονα τις νέες προκλήσεις. Η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να παίξει εδώ κρίσιμο ρόλο. Με τις κοινωνικές επιχειρησεις και την αντληση επενδυτικών κεφαλαίων απο την ευρωπαική ένωση αλλά και τοπικών διεθνών οικονομικών επενδυτών, δημιουργείτε ενα εκρηκτικό μιγμα που θα προσφέρει και θα αναπτυξει την κοινωνική εργασία, την αναπτυξη πρωτογεννών παραγωγικων και υπηρεσιών. Ενα θεσμικό τοπικό περιφερειακό μοντελό-πλαίσιο οικονομικής και κοινωνικής αναπτυξης πρέπει να δημιουργηθεί με αξονες την Τεχνολογία, την επιχειρηματικότητα (ιδιωτική η κοινωνική) που θα προαγάγει την καινοτομία, τις θέσεις εργασίας και την μακροοικονομική αναπτυξη. Ο ρόλος της πόλης κράτους σαν αυτόνομη κοινωνική και οικονομική οντότητα για τους δημότες και τους κατοικους της είναι σημαντική πηγή αναπτυξης. Δεν είναι η πολη κράτος της αρχαίας Ελλάδος αλλά μια μητροπολικη πόλη με αυτόνομους πόρους και επιχειρησιακές δυνατότητες. Οι άξονες αναπτυξης της τοπικής αυτοδιοικησης Ηλεκτρονική διακυβέρνηση Κοινωνική επιχειρηματικότητα Επιχειρησιακή ευφυία Οφείλει ωστόσο κανείς να αναγνωρίσει ότι το σημείο εκκίνησης των δημοτικών αρχών γίνεται σε συνθήκες που κάνουν μια εποικοδομητική στρατηγική να φαντάζει πολυτέλεια: τα περασμένα χρόνια παρακολουθήσαμε την αποδόμηση σειράς υπηρεσιών που εξασφάλιζαν τα αυτονόητα στους δημότες (νοσοκομεία, σχολεία, πόροι…), καθώς και την παρακμή υπαρχουσών υπηρεσιών, μέσω του μηχανισμού της κρίσης που περιγράφηκε παραπάνω. Ωστόσο, οι δημοτικές αρχές είναι αναγκασμένες να συνδυάσουν με τη δράση τους την αντίσταση στην πορεία ύφεσης, με την οικοδόμηση των συνθηκών υπέρβασής της, μέσω του μετασχηματισμού της δομής των τοπικών οικονομιών. Βασιλειος Μουλακάκης Επιχειρησιακός αναλυτής Business & ΙΤ Advisor

Tuesday, October 21, 2014

Πρακτικοί άξονες περιφερειακής και δημοτικής οικονομικής ανάπτυξης


Μετά την ορκωμοσία των νέων δημοτικών αρχών, το ερώτημα του ΝΕΟΥ ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης παραμένει ανοιχτό και φλέγον, αυτό γιατί στο τοπικό επίπεδο βιώνεται η μικρο οικονομία ή οικονομία της οικογένειας και οικοδομούνται εν πολλοίς οι όροι της και συγχρόνως οι τρόποι ανάπτυξης της.

Τρεις δρόμοι διαφαίνονται στον ορίζοντα:

Ο πρώτος είναι ο δρόμος του καλώς γινόταν οτι γινόταν σε επίπεδο οργάνωσης και μικρο-οικονομικου σχεδιασμού για την τοπική κοινωνία ,

Ο δεύτερος είναι αυτός της συνεισφοράς στην οικοδόμηση εναλλακτικών οικονομικών λύσεων και κοινωνικής ανάπτυξης.

Ο τρίτος δρόμος έχει να κανει με μια υβριδική λύση κοινωνικής και οικονομικής αναπτυξης βασισμένη στην απόδοση των δημοτικών αρχών, την τεχνογνωσία τους και την αντληση μακρο οικονομικών μεγεθών, για την εναρμονιση της κοινωνικης και οικονομικης αναπτυξης σε τοπικό ή περιφερειακό επιπεδο (Ελληνικός τρόπος) .


 Η δυνατότητα ενός «ελληνικού τρόπου» ανάπτυξης


 Στο διεθνές επίπεδο, η τρέχουσα κρίση είναι μια κρίση τόσο του παραγωγικού όσο και του καταναλωτικού μοντέλου. Η ταυτοχρονη ανελαστικότητα των αγορών με την μειωση της αγοραστικής και επενδυτικής ζητησης. Ιδιαίτερα στη Δύση, η οποία καταναλώνει τη μερίδα του λέοντος της παγκόσμιας οικονομίας, ο ανταγωνισμός γίνεται με όρους έντασης της καινοτομίας κι όχι παραγωγικότητας: το ζήτημα δεν είναι τόσο το «πόσα» παράγουμε, αλλά το «τι» και το «πώς».
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι ο ΟΟΣΑ σε πρόσφατη έκθεσή του τάχθηκε εναντίον των μειώσεων των μισθών: τελικά καταφέρνουν απλώς να ρίχνουν το επίπεδο της κατανάλωσης, χωρίς όμως να δημιουργούν καμία εναλλακτική (νέα προϊόντα, νέοι τρόποι παραγωγής κτλ).

 Το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από μικρές και ευέλικτες δομές ειτε τουρισμού ειτε θαλασσιων επιχειρηματικών κλάδων (τεχνικά γραφεία, αγροί, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ακτοπλοια, ναυτιλία…) θα όφειλε να αποτελεί πλεονέκτημα για την ίδια, την ώρα που ισχυρές χώρες «αγωνίζονται» για να δημιουργήσουν μικρές δομές με μικροοικονομικές αντοχές για την τοπική κοινωνία.

 Χρειάζεται όμως στήριξη των δομών αυτών, για να μπορέσουν να μετασχηματιστούν με άξονα τις νέες προκλήσεις.

Η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να παίξει εδώ κρίσιμο ρόλο.

Με τις κοινωνικές επιχειρησεις και την αντληση επενδυτικών κεφαλαίων απο την ευρωπαική ένωση αλλά και τοπικών διεθνών οικονομικών επενδυτών, δημιουργείτε ενα εκρηκτικό μιγμα που θα προσφέρει και θα αναπτυξει την κοινωνική εργασία, την αναπτυξη πρωτογεννών παραγωγικων και υπηρεσιών.

 Ενα θεσμικό τοπικό περιφερειακό μοντελό-πλαίσιο οικονομικής και κοινωνικής αναπτυξης πρέπει να δημιουργηθεί με αξονες την Τεχνολογία, την επιχειρηματικότητα (ιδιωτική η κοινωνική) που θα προαγάγει την καινοτομία, τις θέσεις εργασίας και την μακροοικονομική αναπτυξη. Ο ρόλος της πόλης κράτους σαν αυτόνομη κοινωνική και οικονομική οντότητα για τους δημότες και τους κατοικους της είναι σημαντική πηγή αναπτυξης. Δεν είναι η πολη κράτος της αρχαίας Ελλάδος αλλά μια μητροπολικη πόλη με αυτόνομους πόρους και επιχειρησιακές δυνατότητες.

 Οι άξονες αναπτυξης της τοπικής αυτοδιοικησης

  Ηλεκτρονική διακυβέρνηση
  Κοινωνική επιχειρηματικότητα  
  Επιχειρησιακή ευφυία 

Οφείλει ωστόσο κανείς να αναγνωρίσει ότι το σημείο εκκίνησης των δημοτικών αρχών γίνεται σε συνθήκες που κάνουν μια εποικοδομητική στρατηγική να φαντάζει πολυτέλεια: τα περασμένα χρόνια παρακολουθήσαμε την αποδόμηση σειράς υπηρεσιών που εξασφάλιζαν τα αυτονόητα στους δημότες (νοσοκομεία, σχολεία, πόροι…), καθώς και την παρακμή υπαρχουσών υπηρεσιών, μέσω του μηχανισμού της κρίσης που περιγράφηκε παραπάνω.

Ωστόσο, οι δημοτικές αρχές είναι αναγκασμένες να συνδυάσουν με τη δράση τους την αντίσταση στην πορεία ύφεσης, με την οικοδόμηση των συνθηκών υπέρβασής της, μέσω του μετασχηματισμού της δομής των τοπικών οικονομιών.


 Βασιλειος Μουλακάκης
Επιχειρησιακός αναλυτής
Business & ΙΤ Advisor

Wednesday, September 3, 2014

Στρατηγική για Δημόσια διοίκηση και οργάνωση - Βέλτιστες πρακτικες


Με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών μια αυξανόμενη πίεση έχει τεθεί οι ηγέτες να υιοθετήσουν την ανοικτή διακυβέρνηση και πρακτικές που θα προωθούν τη διαφάνεια, τη συμμετοχή των πολιτών και τη συνεργασία, να παρέχουν πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες διακυβέρνησης, και να δημιουργήσουν μια πιο ισχυρή δημοκρατία, κάθε ηγεσία τοπική η κεντρική πρέπει να υιοθετεί τις ακόλουθες αρχές της ανοικτής διακυβέρνησης:
- είναι προσηλωμένη στην διαφάνεια, να υιοθετήσουν πολιτικές πρακτικές και τις διαδικασίες που επιτρέπουν στους πολίτες να έχουν πρόσβαση σε κατανοητές, ακριβείς, επαναχρησιμοποιήσιμα, και ελέγξιμες πληροφορίες σχετικά με πράξεις και αποφασεις.

Η διοικούσα αρχή πρέπει να λειτουργεί κάτω από ένα τεκμήριο διαφάνειας και της προσβασιμότητας, ενώ θα διατηρείται επίσης η προστασία της ιδιωτικής ζωής, την εμπιστευτικότητα, την ασφάλεια και τη συμμόρφωση με όλους τους σχετικούς νόμους. Αυτές οι πολιτικές, πρακτικές και διαδικασίες που θα αυξήσει την υποχρέωση λογοδοσίας, την προώθηση ενημερωμένοι συμμετοχή του κοινού, και να δημιουργήσει ευκαιρίες για οικονομική ανάπτυξη.
θα πρέπει επίσης

- να έχει δεσμευτεί για ουσιαστική συμμετοχή του κοινού.
- να πιστεύει ότι τα μέλη του κοινού να έχει σημαντικό ρόλο στη διακυβέρνηση των κοινοτήτων τους και θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της κυβέρνησης.-
- να υποστηρίζει τη θέσπιση κατευθυντήριων γραμμών και πρακτικών που θα επιτρέψουν στο κοινό να συνεισφέρει απόψεις και ιδέες σχετικά με την πολιτική, οικονομική, διαχείριση, και άλλες αποφάσεις, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία μεθόδων, όσο πιο άνετα γίνεται για τους πολίτες.
- δεσμεύεται να συνεργάζεται με το κοινό και σε όλη την κυβέρνηση.
- θα πρέπει να δημιουργήσει ευκαιρίες για να εργαστούν από κοινού με ιδιώτες, καθώς και δημόσιες, μη-κερδοσκοπική, ακαδημαϊκών και φορείς του ιδιωτικού τομέα για την αντιμετώπιση των αναγκών της κοινότητας.

Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές και πρακτικές θα δημιουργήσουν πιο ενημερωμένο πολίτη και πιο αποτελεσματικές πολιτικές και θα ενισχύσει και θα επεκτείνει τις ευκαιρίες για το κοινό να συμμετέχει σε όλη διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

Επιπλέον, οι πολίτες ενθαρρύνονται να συνεισφέρουν το χρόνο και τις γνώσεις τους. Να λάβει μέτρα για την παροχή αποδοτικών και αποτελεσματικών μεθόδων που συμμετέχουν και να συνεργάζονται, και δεσμεύεται να ενσωματώνει γνώμη των πολιτών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

- δεσμεύεται στην ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και το λογισμικό και άλλους πόρους με άλλους κρατικούς φορείς.

- υποστηρίζει τη συνεργασία με άλλους κρατικούς φορείς που θα μοιράζονται τους πόρους της τεχνολογίας, τα διδάγματα και τις βέλτιστες πρακτικές, πρακτικές μεταρρύθμιση προμηθειών, τις πολιτικές και τις διαδικασίες, και να μάθουν να λειτουργούν όχι μόνο ως φορέα παροχής υπηρεσιών αλλά και ως πηγή για άλλους κρατικούς φορείς, κοινό, και άλλες οργανώσεις για να προσθέσουν αξία στις υπηρεσίες τους.

Οι δεσμεύσεις αυτές προβλέπουν ότι η διοικούσα αρχή θα δημιουργήσει ένα νομικό πλαίσιο που θα θεσμοθετήσει τις αρχές της διαφάνειας, της συμμετοχής και της συνεργασίας.


Η πολυδιάστατη απεικόνιση αυτών των αρχών δίνει την αίγλη και την τεχνοκρατική αντίληψη επίλυσης κοινωνικών και κυβερνητικών πολιτικών και εγγυάται την ορθή εκτέλεση της κυβερνητικής στρατηγικής.

Βασίλης Μουλακακης
Σύμβουλος επιχειρήσεων και τεχνολογίας
vmoulakakis@gmail.com